Moyee Coffee = Clooney Free

De geur van versgemalen bonen vind ik echt heerlijk maar ik ben ‘helaas’ geen koffiedrinker. Vandaag ontving ik een proefpakket met fairtrade koffiebonen van een nieuwe Nederlandse start-up, Moyee. Proeven zit er voor mij dus helaas niet in maar ik werd wel helemaal blij van het verhaal en de branding die al goed begint met de pay-off: Radically good coffee with radical impact.

Big Coffee vs FairChain

“Het is geen geheim dat op dit moment het overgrote deel van het geld dat verdiend wordt met koffie, verdwijnt in de zakken van slechts een handvol grote multinationals, door ons Big Coffee genoemd”, zegt Guido van Staveren, oprichter van Moyee. “Als we koffieproducerende landen de kans geven hun bonen binnen eigen landsgrenzen te branden, dan zouden zij miljarden euro’s meer verdienen. Een bruine boon is gemiddeld 3 tot 5 keer meer waard dan een groene boon.” Duidelijke boodschap lijkt mij!

Moyee branding

Vanuit mijn achtergrond als communicatieadviseur en fotograaf kan ik heel blij worden van dit soort mooie verhalen en beelden. Een goed onderbouwd verhaal met een duidelijke boodschap en prachtig geïllustreerd door hun website, video, infographic, postcard en leaflets.

Meer weten over Moyee Coffee? Onderstaand de promo van Moyee waarin ze hun verhaal nog eens toelichten en een infographic waar de term FairChain in wordt toegelicht. Erg benieuwd hoe ze zich verder in de markt gaan zetten.

Links

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *