Gastcollege HAN Food & Business

Of ik gastcolleges voor de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) wilde verzorgen? Tuurlijk! Vorige week werd ik gevraagd drie gastcolleges te verzorgen voor tweedejaars studenten van de opleiding Food & Business over het veranderende medialandschap. Hartstikke leuk natuurlijk dat ik hier voor werd gevraagd maar ook spannend.

Interactie

Regelmatig geef ik bij mijn opdrachtgevers workshops of presentaties over online marketing & communicatie maar een gastcollege voor studenten leek mij toch weer heel wat anders. En dat was ook zeker zo… Ruim 30 studenten, net terug van vakantie, nog weinig ervaring met online en vooral met heel veel andere dingen bezig. En dan is het best lastig als je een 1,5 uur durend college moet geven waarbij je ook niet wilt dat het alleen maar eenrichtingsverkeer is. Maar voor een eerste keer was ik niet ontevreden en ik kreeg goede feedback van één van de aanwezige docenten en van een aantal enthousiaste studenten.

Inspiratie

Mijn eerste gastcollege bestond uit een schets van het veranderende medialandschap, de huidige online ontwikkelingen en vooral ter inspiratie heel veel voorbeelden van het online gedrag van consumenten en hoe organisaties online marketing inzetten binnen hun marketingmix. Onderstaand vind je de volledige presentatie.

Content marketing

Maar nu dus nog twee colleges te gaan die ik dit weekend ga voorbereiden. De volgende zal nog een gedeelte inspiratie bevatten maar hier wil ik ook inzoomen op de verschillende online media die er zijn en waar je deze voor kunt inzetten. Bij het noemen van een aantal online media zag ik namelijk nogal wat vragende gezichten :) Verder wil ik laten zien waar ik mijn inspiratie vandaan haal en welke tools je hiervoor in kunt zetten. Het derde college zal meer gericht zijn op contentmarketing.

Voor mij zelf weer een leerzame ervaring er bij die naar meer smaakt!

Links

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *